zondag 11 september 2011

Analyse AEX-index 9 september 2011

Op 30 juli jl. schreef ik dat een verdere daling het meest waarschijnlijke scenario is. Mogelijk kreeg u nog een kans om er op in te spelen door short te gaan in de buurt van de vorige top van 347. Maar in eerste instantie verwachtte ik dat de index nog verder zou dalen richting 320. Die daling is behoorlijk verder gegaan dan de genoemde 320.


Ik verwachtte toen niet dat de daling zou stoppen bij 320, maar dat de koers daarvandaan zou opveren naar 347 om vervolgens verder te dalen. Die opleving is achterwege gebleven. Vanaf half augustus is de daling tot stilstand gekomen. De koers laveert nu tussen de 290 en de 270. Wat volgt, en langdurige zijwaartse beweging, een daling of een stijging?

In mijn optiek zal de koers verder dalen. De index kan zeker nog een keer naar de 290 misschien wel 300, maar daarna zal de koers onder de 270 geraken. Richting de 245 lijkt mij realistisch.






Conclusie,
De koers van de AEX zal verder dalen. Instappen kan rond de 290.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten