zondag 28 november 2010

Modelportefeuille

Ik analyseer op deze website de Nasdaq 100 index en op de website van de Weekkrant de AEX-index.

Als er aanleiding is dan neem ik posities in op (één van) beide indices. Dat doe ik als de Winst Verliesratio minimaal op 2 staat. Dit betekent de afstand tot het koersdoel gedeeld door de afstand tot de weerstand minimaal 2 moet zijn.

Als voorbeeld van de W/V-ratio de AEX (zie analyse weekkrant)
De AEX is vrijdag 23-11-2010 op 336 geëindigd. De weerstand ligt op 343 (stop loss op 345) en het koersdoel op 330 (ik stap uit op 332). Ik reken met de veilige marges, dus met de waarden 345 en 332. De AEX moet daardoor op 341 staan alvorens ik een positie inneem. Dat doe ik niet geblinddoekt, maar analyseer op dat moment nogmaals de AEX-index.

Op basis van deze werkwijze zal ik veel trades missen. De AEX kan immers maandag direct dalen naar mijn koersdoel 330 en dan heb ik geen positie terwijl mijn visie wel uitkomt. Dat neem ik voor lief. Ik verwacht toch jaarlijks de nodige trades te kunnen doen waaraan een leuk rendement kan worden overgehouden. We zullen zien.

Al met klinkt de kop van dit artikel leuk, maar heb ik nog niets in portefeuille. Als ik koop of verkoop dan zullen dat Sprinters of Turbo's zijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten