zaterdag 29 september 2012

Analyse AEX-index 28 september 2012

Op 17 augustus meldde ik dat de AEX voorlopig het meeste van de stijging achter de rug had, maar een stevige daling zag ik nog niet direct aankomen. Consolidatie of een relatief kleine correctie lag het meeste voor de hand. Blijft dit beeld gehandhaafd?

De koers heeft inmiddels de 340 aangetikt en staat inmiddels weer 17 punten lager. Ik verwacht dat de koers meer kan dalen, maar ik verwacht eerst een stijging naar circa 330 en daarna een daling tot circa 310. In eerst instantie houd ik een stop loss aan die gelijk is aan de vorige top, dus op 340.



Conclusie
We gaan voor een ritje short. We stappen niet direct in, dat gebeurt rond de 330. De Stop loss ligt op 340 en het koersdoel op circa 310.

Terugkomend op onze longpositie op de DAX. Als het goed is dan heeft u deze gesloten rond de 7400. Mocht u dat punt hebben gemist dan is het sluiten van deze positie rond de 7300 aan te bevelen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten