zondag 25 juli 2010

Analyse AEX index 23 juli 2010

In dit artikel analyseer ik de AEX-index op basis van de daggrafiek en de weekgrafiek. Ik schrijf zeer korte artikelen, maar naar mijn mening zijn de analyses wel te volgen. En met volgen bedoel ik dat u ze met een beetje kennis van technische analyse kunt begrijpen. Dit artikel wordt ondersteund met twee grafieken. De dag- en weekgrafiek van de AEX.

Op dagbasis geven de indicatoren aan dat de stijging spoedig eindigt. De indicatoren heb ik niet bij de grafiek geleverd, maar ik gebruik hierbij de MACD en de Williams indicator. Op basis van dit beeld verwacht ik dat de Index hooguit tot de 342 punten zal stijgen. In de grafiek is dat niveau gemarkeerd met de rode lijn. Die ligt op hetzelfde niveau als de toppen die op 21 juni en 13 mei zijn bereikt.




Op weekbasis is er meer ruimte voor een stijging. Ook hiervoor gebruik ik de genoemde indicatoren. Ik verwacht dat de stijging op 358 punten eindigt, maar het is nog maar de vraag of dat niveau zal worden bereikt.




Conclusie.
De AEX kan nog wel iets stijgen. Op basis van de weekgrafiek kan die stijging zelf nog 5% stijgen, maar vooralsnog adviseer ik om daar niet op te anticiperen en te wachten totdat de signalen van in beide timeframes consistent zijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten